zondag 14 september 2014

Sproetjesmonsters comeback
 
14 september 2014
13.45
Poe hee, ik ben even afwezig geweest maar ben er weer helemaal!
Ongemerkt was ik al een week of twee met één van mijn medicijnen gestopt omdat de apotheek die niet had geleverd maar dat had ik niet in de gaten gehad. Nou, vorige week heb ik dat gemerkt! Vanaf afgelopen maandag ging ik me steeds slechter voelen; trillende handen, onzeker, schrikachtig, slapeloos en een heel raar gevoel in mijn hoofd. Woensdag en donderdag was het op z'n ergst, paniekaanval na paniekaanval. Verschrikkelijk, zoiets wens ik mijn ergste vijand nog niet toe! Gelukkig kwam ik er toen achter dat het kwam door ontwenningsverschijnselen van het ontbrekende medicijn en kon mijn arts mij snel wat voorschrijven tegen de paniekaanvallen èn het ontbrekende medicijn voorschrijven. Vrijdag ging het al een stuk beter en zaterdag voelde ik me weer als vanouds, 
De chemisch verbeterde versie van Hanny

Toen ik een jaar of 4 geleden zo verschrikkelijk depressief was heb ik medicatie voorgeschreven gekregen omdat de aanmaak van serotonine bij mij verstoord was. Veel van die medicatie heb ik al afgebouwd maar van sommige medicijnen kom ik misschien nooit af. Niet dat ik daar mee zit; de één moet elke dag een pilletje slikken tegen suikerziekte en ik moet elke dag medicijnen innemen om me "normaal" te voelen. Als ik me daar goed bij voel moet ik daar vooral niet mee gaan knoeien om af te bouwen, dan is het namelijk mogelijk dat de depressie weer terugkomt en daar heb ik absoluut geen behoefte aan. Mijn arts is het daar gelukkig helemaal mee eens en Gerry heeft er ook geen problemen mee.

Maar ik heb dus even een paar dagen helemaal niets aan mijn dieet gedaan omdat ik heel andere dingen aan mijn hoofd had maar weeg nog steeds maar 85,1 kilo mèt kleren aan, daar ben ik erg blij mee! Gisteren heb ik een heerlijke dag gehad met Ans en Eef in de sauna. Om 10 uur waren we er al en om 7 uur 's avonds zijn we pas weer naar huis gegaan. We hebben lekker genoten van alle baden, gegiebeld en bijgekletst en zijn alle drie lekker bruin geworden omdat de hele dag de zon scheen, heerlijk!!! Ik heb het qua eten heel netjes gehouden, tussen de middag een schaaltje yoghurt met noten en honing en 's avonds een kop tomatensoep met z'n allen een broodplateau met kruidenboter en tapenade erbij genomen. Geen dikmakend ijsjes of frietjes maar wel lekker gegeten.

Nou, vanmorgen zijn we in het verzetsstrijderspark geweest omdat ik op Facebook een fotoschoot gewonnen had voor mijn lief Dopey. Volgens mij zijn de foto's prachtig geworden. Ik krijg ze vanavond allemaal gemaild maar ik heb er al twee via WhatsApp gekregen:
 
Mooi geworden hè?!

Oh ja, de vakantiebestemming waar ik en 5 andere meiden elke maand voor sparen is bekend: 8 dagen naar Kroatië! Leuk, daar ben ik nog nooit geweest en de andere meiden ook niet. 17 april vertrekken we en we hebben er nu al zin in!

Voorjaarsaanbieding 8 dagen Kroatië

Maak via deze aanbieding kennis met het prachtige Kroatië. Kroatië wordt gekenmerkt door honderden kilometers kust en ruim 1000 eilanden. Tijdens deze reis brengt u onder andere een bezoek aan pittoreske dorpjes, de Plitvice Meren en één van de bekendste vakantieplaatsen van Kroatië, Porec. Natuurlijk mag een bezoek aan het Gouden Eiland ook niet ontbreken! Het heerlijke Middellandse zeeklimaat en de uiteenlopende excursies maken deze reis tot een onvergetelijke ervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten