dinsdag 14 juli 2015

Dinsdag 14 juli 2015
94,4 kilo

8.30 uur
Zo, net even de kasten in de keuken opgeruimd. Alle ongezonde dingetjes weg (wel een halve vuilniszak vol) en nu alleen maar gezonde dingetjes zodat we ook niet in de verleiding kunnen komen. Je staat er van te kijken hoeveel zooi een mens bewaard. Ik heb nu een mandje met zo'n 25 pakjes suikervrije kauwgum staan, hahaha! Nou ja, ik zal ze hard nodig hebben...

Gisterenavond naar Grace, de diëtiste geweest en een sessie van bijna twee uur gehad. We hebben alles op een rijtje gezet, hoe het ging met eten en hoe het moet met eten (ik zal daar zo over uitweiden), we zijn gewogen en gemeten (confronterend; ik had een metabolische leeftijd van 64) en hebben onze doelen gesteld; allebei zo'n 15 kilo afvallen.

Het was een leuke meid die Grace die goed luisterde naar je en duidelijk uitleg gaf. Het komt er eigenlijk op neer dat we alle vette, zoete en ongezonde producten uit ons dieet moeten schrappen en regelmatig moeten eten. Ontbijten met 2 volkorenboterhammen met mager beleg, tussendoortje (fruit naar keuze, een pakje Melba toastjes een opkikkertje of zo), lunchen, weer een tussendoortje en avondeten (100 gram mager vlees, veel groente en volkoren pasta/rijst of een paar aardappels) met om een uur of 10/11 voor Gerry weer een kleine snack. En natuurlijk veel drinken. Water, Christal Clear, halfvolle melk, karnemelk.

Zo zouden we een halve tot één kilo per week moeten kunnen afvallen. Ik waarschijnlijk iets minder dan Gerry omdat hij ook sport èn ik medicijnen slik die het moeilijk maken om af te vallen maar een halve kilo per week moet te halen zijn voor mij.

Morgen is de aftrap.

Vandaag boodschapjes doen.
10.55 uur
Zo, de boodschapjes zijn binnen en ik heb mijn beweging voor vandaag gehad; ik moest 2 keer naar de Diirk omdat ik de helft vergeten was. Zometeen even naar de buuf om haar kleinzoon Sebas te bewonderen. Die komt op bezoek en de foto's waren zó leuk dat ik niet kan wachten om het leuke jochie in levende lijve te zien. Vanmiddag komt de hulp het huis poetsen en vanavond komt het klaverjasclubje hier weer bijeen. Al met al een drukke dag voor mijn doen maar wel gezellig allemaal.

16.30 uur
Gezond kan ook heel lekker zijn; net genoten van 2 volkorenboterhammen met buffelmozzerella, plakjes tomaat en blaadjes basilicum. Beetje peper en zout erop en smullen maar!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten