maandag 20 juli 2015

Maandag 20 juli 2015
92,2 kilo

13.30 uur
Nou, het gaat eigenlijk best wel goed. Ten opzichte van vrijdag maar 100 gram afgevallen maar de diëtiste had ook gezegd dat het in het begin wat langzaam zou gaan. Maar daarentegen ben ik vanaf de kick-off, 5 dagen geleden, al 900 gram afgevallen. Ik ga voor de kilo per week, moet lukken toch?! Gisteren hebben we lekker patatjes uit de Airfryer gegeten. Met een frikandelletje uit de Airfryer, worteltjes & doperwtjes erbij en mijn huisgemaakte magere knoflooksaus (voor mij dan; Gerry lust geen knoflook). Het was heerlijk!

Straks ga ik met vriendin en buuf Flora lopen. Als we kunnen gaan we elke dag een stuk lopen, dat is mijn beweging. Omdat ik CVS heb hoef ik maar een half uur per week te bewegen van Grace, de diëtiste maar ik probeer naar mijn kunnen natuurlijk zoveel mogelijk te doen. Als het te vermoeiend is passen we gewoon het tempo of de afstand aan.
Vanavond weer gezellig klaverjassen, voor mij dus een druk dagje. Vanmorgen al boodschapjes gedaan en twee keer Dopey uitgelaten, straks lopen, vanavond koken en Dopey nog een keer uitlaten, vandaag ook nog wat in het huishouden doen, de hulp is n.l. vrij deze week en er moet nodig stofgezogen worden, bleugh, ik heb zo'n hekel aan stofzuigen hè?!

Het gezond eten gaat ons trouwens goed af; we houden ons netjes aan het regiem van Grace maar mogen gelukkig af en toe ook eens smokkelen, zoals gisteren. Gerry is ook al aardig afgevallen en ik ben benieuwd wat de metingen zijn (vet, BMI, gewicht) als we op de volgende afspraak komen bij Grace. Dat is 12 augustus, nog 3 weken en 3 dagen.  Je gaat door dit dieet een stuk gezonder en bewuster eten en ik moet zeggen dat me dat goed bevalt. Je voelt je na het eten niet zo vol en loom en je (ik dan, Gerry nog niet) krijgt er meer energie door. Alleen het drinken is nog een beetje een aandachtspuntje, daar moet je echt aan denken anders kom je niet aan de 2 liter per dag. We mogen gelukkig zoveel Crystal Clear drinken als we willen en ik moet een paar glazen zuivel per dag dus het hoeft niet alleen maar water te zijn. Alhoewel ik een heerlijk recept heb voor een lekker watertje:

  • 2 liter water
  • 1 komkommer is schijfjes
  • 1 citroen in schijfjes
  • 1 bosje munt in gekookt water doen en de "thee" erdoor doen
  • 2 theelepels geraspte gember

Dat 1 nacht laten staan, door een zeef gieten en lekker opdrinken. Zalig èn gezond!
Goed, verder even geen nieuws, misschien tot later!
Laterrrrr!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten