woensdag 29 juli 2015

Woensdag 28 juli 2015
91 kilo

9.30 uur
Ik vond net nog een leuke foto van Dopey en mij, wat een slungel was het toen, hahaha! Nu is het een zeer goed luisterende hond. Ik doe hem bijna nooit aan de lijn, alleen maar waar ze veel controleren en als we soms eens in de stad lopen naar zijn favoriete dierenzaak "Dier en Tuin". Daar krijgt hij altijd lekkere snoepjes van zijn vriendin Miranda die daar werkt. Als we in de stad lopen weet Dopey, van welke kant hij ook komt, altijd de weg naar Dier en Tuin, hihi.

Ik hoop dat hij net zo oud wordt als mijn vorige boxer, die was bijna 15 toen 'ie overleed. Maar ja, Dopey heeft aardig wat ingrijpende operaties achter de rug; een bekkenkantel operatie waarbij op 6 plekken zijn botten zijn doorgezaagd en met ijzeren dingen weer in de juiste stand gezet en hij heeft een kunstknie. Mòcht het ooit zover komen dat we afscheid van hem moeten nemen zal het waarschijnlijk zijn omdat zijn botten niet meer willen, hij loopt nu al aardig stram.
Maar ja, laten we hopen dat dat nog hééél lang duurt; ik hou zoveel van dat beest, het is gewoon mijn kind...
Maar goed, gisterenavond met klaverjassen was het weer gezellig. Ik heb maar 2 stukjes worst met veel mosterd en 2 toastjes met kaas genomen en verder veel radijsjes en wat notenmix (dat mag). Èn ik heb 2 potjes gewonnen en 1 verloren.

Zometeen ff weer Dopey uitlaten, schoenen van Gerry wegbrengen naar de schoenmaker, cadeautje kopen voor de hulp die met vakantie gaat en voor Ietje, een vriendin die van haar fiets is gevallen en haar heup heeft gebroken en boodschapjes doen. En wat zullen we weer eens eten vanavond? Ik heb wel zin in iets met spinazie...

13.35 uur
Op de fiets naar Ietje, even kijken hoe het met haar is. Hopen dat ik niet voor de 3e keer vandaag zeiknat regen. Of zal ik lopend gaan met plu? Misschien wel beter...

16.45 uur
Zo, weer thuis. Was erg gezellig bij Ietje. Ben daarna gelijk even langs de Aktion geweest voor deurstoppers, een keukenwekkertje en aardappelschilmesjes. Heb het gelukkig droog kunnen houden; had de plu niet nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten