maandag 27 juli 2015

Maandag 27 juli 2015
92 kilo

9.15 uur
Nou, het schiet niet op, 100 gram er af, misschien moet ik me maar 1 keer per week gaan wegen...
De andijvietortilla van gisteren was erg lekker trouwens, voor herhaling vatbaar. Vandaag ga ik maar eens originele Italiaanse bolognesesaus maken. Veel werk maar volgens Grace is zelfgemaakt beter dan uit een potje/pakje/blikje. Èn ik kan natuurlijk gelijk voor een paar keer maken en invriezen wat ik vandaag niet nodig heb. De ingrediënten zijn:
100 gram parmaham
400 gram rundergehakt (tartaar neem ik dan)
225 gram winterpeen
3 stengels bleekselderij
2 uien
2 teentjes knoflook
75 ml soepele (?) rode wijn 600 gram gepelde tomaten
2 eetlepels tomatenpuree
oregano
basilicum
paprika
rozemarijn
tijm
1 laurierblad
olijfolie, boter
Nou, als dat niet lekker wordt weet ik het niet! Ik hou jullie op de hoogte!
12.45 uur
Pfff, wat een k#t dag... Ik heb een flinke jaap in mijn linkerhand omdat het slijpen van het mes niet helemaal goed ging en nu wil ik Gerry's overhemden gaan strijken en verbrand ik mijn linkerhand. Gelukkig lijkt de bolognese saus wel te lukken, ook al liep daarmee ook niet alles op rolletjes. Weet je wel hoe hard zo'n winterpeen is? En dan die 3 penen in kleine blokjes snijden. De knoflookpers kreeg ik na het persen niet goed schoon en als kers op de taart vliegen er hier een paar irritante fruitvliegjes door het huis... Grrrrr, echt een dag om met een goed boek het bed in te duiken. Misschien doe ik dat ook wel. Eerst Dopey uitlaten en dan kijk ik wel even.We hebben vorig weekend een E-reader gekocht en daar staan honderden, zo niet meer dan 1.000, boeken op dus dàt moet wel lukken. Later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten