woensdag 25 juni 2014

Dag 7 van het dieet
95 kilo schoon aan de haak!
9.15 uur
Alweer 700 gram afgevallen, zo gaan we snel richting de 80!

11.50 uur
Zo, net bij mijn begeleidster geweest. Omdat ik na die hectische periode van mijn 39e tot mijn 44e (lees het eerste hoofdstuk) wat probleempjes had was ik in behandeling gekomen van een team van 3: een psychiater, een therapeute en, samen met Gerry, een systeemtherapeut.
Maar, inderdaad WAS in behandeling! We hadden het er bij mijn begeleider de vorige keren al over maar nu moest echt de knuppel door het hoenderhok; het gaat gewoon al zo lang al goed met me dat ik echt niet langer meer in behandeling kon blijven, ben uitbehandeld en met vlag en wimpel geslaagd.
Ik vond de gesprekken altijd erg heilzaam en voelde de steun van het team als een warm comfortabel bad maar de laatste paar gesprekken ging het alleen maar over koetjes en kalfjes, er waren geen problemen meer. Maar omdat je samen zóveel hebt meegemaakt, ik zo ongelofelijk veel aan hun te danken heb en ze zó lang een deel van mijn leven hebben meegemaakt was het gewoon moeilijk om afscheid te nemen.
Maar vandaag moest het dus toch. Omdat ik het al verwachtte had ik eerder dit jaar al een mooie bos bloemen voor Riet (mijn therapeute die als niemand anders in mijn hoofd kon peuteren en er uithalen wat ik nog niet eens besefte dat het er zat) meegenomen en er zijn toen al wat traantjes gevloeid bij dat afscheid. En ik moet zeggen dat ik vandaag ook weer met een brok in mijn keel afscheid nam van mijn begeleidster. Nu heb ik nog 1 laatste afspraak met Geert (mijn psychiater) en dan is het over en uit; op eigen beentjes van Cleef!

Om mezelf te "troosten" heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt bij de kapper voor een lekker pittig kort koppie.
17.30
Nou, een lekker kort koppie is het wel geworden, ongeveer als bovenstaand model maar dan met ponnie, alleen Gerry vond het vorige kapsel mooier; dit vind 'ie iets te netjes. Dat maakt mij dan weer zo onzeker hè! Nou ja, ik hoor het wel van vriendinnen wat zij er van vinden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten