zondag 22 juni 2014

Dag 4 van het dieet
- 0,5 kilo, nu 97,5 kilo
8.00 uur
Poe hee, nu begint het wel een beetje zwaar te worden, we voelen ons moe, een beetje lusteloos en hebben trek in allemaal lekkere dingetjes. Ik denk dat ons lichaam nu aan het ontgiften is. Echt honger hebben we gelukkig niet, daar zorgt het serum wel voor maar je merkt wèl hoe vaak je eigenlijk met eten bezig bent. Dat is misschien het enigste nadeel van samen diëten, dat je samen zin hebt in lekkere dingetjes en de één de ander lekker maakt naar die dingetjes, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het 2 maal daags eten van 100 gram vlees met onbeperkt groente bevalt wel goed. Je snijdt het vlees in kleine stukjes door de groente, een beetje zout er over en dan heb je best wel een lekkere warme hap. Alleen moet je wel rekening houden met het feit dat er geen aardappels meer bij zijn. Gisteren 750 gram (diepvries) spinazie gekocht maar eigenlijk was dat tòch iets te weinig. Voor vandaag dan ook maar iets meer broccoli gekocht en een grote bloemkool. Lekker met gegrilde ossenhaas en rosbief erbij.

Vroeger, nou ja "vroeger", voordat we aan het dieet begonnen, at ik 's nachts best wel veel. Als ik maar even wakker werd liep ik naar de vriezer voor een ijsje, naar de snoepkast voor een paar koekjes of nam een heerlijk beschuitje met een dikke laag boter en hagelslag. Dat kwam door de medicijnen die ik slikte. Mij arts heeft mij wel eens verteld dat hij een patiënt had met dat medicijn die gewoon een doos met snoep onder zijn bed had staan.
Ik had verwacht dat dit lastig voor mij zou zijn om daar mee te stoppen maar op de één of andere manier lukt het me goed. Het kan natuurlijk liggen aan het serum maar het scheelt ook dat ik nu beter slaap. Vorige week, na vele onderzoeken in de slaapkliniek van het ziekenhuis, is gebleken dat Gerry een erge vorm van slaap apneu heeft. Vandaar al dat snurken dus. Nu slaapt hij met een masker met zuurstof op en is het snurken gewoon verdwenen!!! Het was wel even wennen voor Gerry om met dat masker op te slapen maar hij doet het goed moet ik zeggen. Ik ben trots op mijn mannetje! Gerry wordt nu ook veel uitgeruster wakker en dat is weer fijn voor hem.

Goed, het is alweer 10.30 uur en ik mag weer een overheerlijke groene zure appel, ahum. Tot later!

13.00 uur
De biefstukjes liggen lekker te roosteren in de grillpan met een paar grote champignons erbij en de bloemkool kookt. Hoe slecht ik me vanmorgen voelde, hoe goed ik me nu weer voel. Ik heb veel water gedronken, en om de saaie smaak van water te verdrijven heb ik mijn dagelijkse hoeveelheid koolzuurvrije Cristal Clear die ik mag drinken door het water gedaan. Dat drinkt een stuk lekkerder weg. Vanmorgen had ik zwarte ontlasting, een teken dat het ontgiften nu echt is begonnen, dat geeft de burger moed!
17.00 uur
Zo, even een middagdutje gedaan en over een uurtje is het al weer etenstijd. Tussen de middag heb ik niet veel gegeten, ik had niet zo'n honger, heb dan ook 1/3 van mijn vlees laten staan. Om een uur of 4 wel een opkikkertje met een soepstengel genomen. Tjonge, wat kunnen soepstengels eigenlijk lekker zijn! Vanavond staat er broccoli met gegrilde rosbief en champignons op het menu. Ik duik nu maar weer even mijn loveseat in met Stephen King en Mr. Mercedes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten