vrijdag 27 juni 2014

Dag 9 van het dieet
3.50 uur
Kannieslapenie.
Ik voelde me al aardig energiek toen ik gisteren naar bed ging en nu de slaaptabletjes zijn uitgewerkt ben ik weer klaarwakker. Zit nu met een muziekje aan (relaxing popsongs) mijn blog bij te houden. Ik heb straks stiekem even op de weegschaal gestaan en het was 95.1 kilo. Balen!!! Als ik vanochtend vroeg nog steeds zoveel weeg zou dat betekenen dat ik 100 gram zou zijn aangekomen.

Gisterenavond nog even de stad in geweest om 2 korte broeken van Gerry terug te brengen en een citruspers te kopen (zo'n ouderwetse glazen handmatig ding voor het lauwe water met citroensap 's ochtends). Toen ik langs Douglas liep zag ik dat ze een mooie aanbieding hadden voor heerlijke oogmaskers van Shiseido (Pure Retinol Eye Mask) en heb ik mezelf daar maar eens op getrakteerd.
Maar serieus, het leek wel of ìedereen in de stad aan het eten was: een ijsje, een patatje,een loempia, mensen op terrasjes aan de high tea of borrelhapjes, lekkere clubsandwiches ga zo maar door! Het leek wel een rare droom waarin dingen veel groter lijken dan ze zijn, hahaha! Anders heb je dat natuurlijk niet in de gaten omdat je niet zo met eten bezig bent en zelf ook wat mag als je er zin in hebt maar nu was het bijna bizar!
4.20 uur
Ik ga mijn bedje maar weer eens opzoeken en lukt het me nog steeds niet om te slapen dan stort ik me maar op Stephen King met Mr. Mercedes. Ik moet nog een paar tientallen bladzijden en het is super spannend. Maar ohhhh, wat heb ik trek in wat lekkers!!!

8.40 uur
Wakker, toch nog wat geslapen. Muliti vitamine, een glas met lauw water met citroensap ingenomen en het serum; klaar voor een nieuwe dag.

12.15 uur
Het wordt zo langzamerhand weer tijd om aan het eten te beginnen; spitskool met kipfilet. Ik heb wéér geen greintje honger. Heb 11.00 uur net een appel achter de kiezen en die kreeg ik al bijna niet weg. Nou niet zeuren van Cleef en ga de keuken in!
Zo, met lange tanden toch nog wat binnengekregen. Eerlijk gezegd vind ik de tussendoortjes lekkerder ('s ochtends een appel en 's middags een opkikkertje met een soepstengel) en ook weet je op een gegeven moment niet meer wat voor groente/vlees combinatie je moet maken. Vanavond eten we spruitjes, vlees moet ik nog halen. Meestal bak ik er een prutje van gebakken champignons, uien en rode paprika bij of maak een salade. Maar door de salade mag je weer geen saus doen dus dat is ook weer behelpen.
Alle tips zijn welkom luitjes!

17.00 uur
Net terug van boodschapjes doen. Even lekker wat groene appels, groente voor 4 dagen, rijstwafels en nog meer gezonde dingetjes gekocht. Ons winkelwagentje heeft er nog nooit zo belachelijk gezond uitgezien. Daarna ook maar even naar de keurslager om lekker vlees in te slaan. Het vlees van de keurslager smaakt toch een heel stuk beter dan dat vlees dat ze bij de Dirk verkopen. Helaas is de prijs er ook naar, zucht! Ik heb nu voor een kleine week vlees voor een totaalbedrag van € 63,95, ik schok me een hoedje! Maar ja, wij eten dus ook 2 x per dag vlees en je mag van het dieet alleen maar de duurdere vleessoorten eten zoals biefstuk, kalfslapje, tartaar. Het goedkoopste is kipfilet en dat vinden we gelukkig allebei wel weg te krijgen dus dat staat ook regelmatig op het menu. Vanavond eten we groene asperges met Duitse biefstuk. Ik heb beide nog nooit gekookt of gegeten dus het zal me benieuwen. Ik ga ff googelen hoe ik groene asperges het beste kan klaarmaken, laterrrrr!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten