maandag 30 juni 2014

Dag 12 van het dieet
700 gram afgevallen. Nu 93,7 kilo en dat betekent dat ik in totaal 5 kilo ben afgevallen!!!
10.45 uur
Goed werk van Cleef! Ik duik nu even het bad in, verslag volgt later.

11.15 uur
Goh, ik had nooit verwacht dat ik zomaar weer 700 gram zou afvallen, ik ben dan ook super blij!
Gisteren ben ik om 17.00 uur al het bed in gedoken, voelde me zo verschrikkelijk moe! Van het voetbal heb ik dan ook niet veel meegekregen. Van Gerry hoorde ik dat het een slechte wedstrijd was voor een hartpatiënt, haha. Om 20.00 uur ben ik er nog wel even uit geweest om Gerry's eten te koken. Zelf kon ik niets naar binnen krijgen. Nu voel ik me gelukkig weer wat beter maar nog steeds wel een beetje moe. Kom nu net lekker fris gewassen mijn badje uit, heb al boodschapje gedaan en Dopey is ook al uit geweest. Nu zit ik weer in mijn nachtpon te bloggen. Zo meteen nog even wat strijken en dan is het alweer tijd om achter het fornuis te gaan staan.
Ik had van tevoren niet gedacht dat het nog zoveel werk met zich mee zou brengen, je bent eigenlijk constant met eten bezig; je moet twee keer per dag bedenken wat voor variatie je nu weer eens op tafel gaat zetten (wat best wel beperkt is met maar 5 soorten vlees, en na een kleine week heb je ook wel alle groente een keer gegeten  vooral omdat je geen peulvruchten mag, ik breng er meestal wat variatie in door er een prutje bij te doen, dat kan met champignons, ui, paprika, prei en zo). Maar je moet ook moet inkopen doen voor 2 keer per dag, 2 keer per dag vaat wegwerken, pfffff. Hoe mensen dat doen die allebei een voltijdbaan hebben... Maar goed, het geeft dan aan de andere kant wel het resultaat; gemiddeld vallen we per dag dus ruim 400 gram af wat natuurlijk best wel veel is.
Hmm, vanmiddag eindelijk iets echt lekkers gemaakt: een blikje tonijn op waterbasis in een schaal gedaan, een in kleine stukjes gesneden rode paprika & komkommer erdoor, een kleine eetlepel slasaus, wat zout en peper en een paar druppels worchestersaus, heerlijk! Eindelijk iets lekker fris om te eten! Vanmorgen heb ik ook 2 moten kabeljauw van 100 gram per stuk gekocht en ga morgen eens kijken wat ik daarmee kan maken. Er moet wat variatie in komen en aangezien we de volgende ingrediënten ook onbeperkt mogen:
zeetong
kabeljauw
zeeduivel
mosselen
krab
garnalen
tonijn
moet er toch wat meer van te maken zijn nietwaar? Na twaalf dagen alleen maar groente en vlees komt het zo onderhand mijn neus uit, hahaha! En als mijn lezers nog tips of recepten hebben hou ik me aanbevolen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten