dinsdag 5 augustus 2014

Dag 1 van het nieuwe dieet
89,7 kilo, 300 gram afgevallen
6.00 uur
Dat klinkt beter, 3 ons eraf! Maar zoals ze zeggen; alle begin is moeilijk. Ik stond net met een lepel in de aanslag om een beetje van het schandalig heerlijke toetje te eten van Gerry maar heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan. Het enigste dat ik extra heb gegeten zijn 3 soepstengels. Maar nu ik zo vlug resultaat heb geboekt ga ik niks, nada, noppes meer smokkelen, zelfs niet een paar soepstengels. Maar ohhh, het is zo anders dan toen we het met z'n tweeën deden hè?! Toen waren er geen verleidingen in huis. Maar nu zijn er lekkere toetjes, zoutjes, melk e.d. in huis en dan is het zoooo makkelijk om even een hapje of slokje te nemen van het e.o.a.. Maar ik doe het niet omdat ik weet dat zo'n lekker hapje of drankje mijn ketose (zie vorige blog) kan doorbreken. Vanavond ga ik weer met een paar vriendinnen klaverjassen en dan zullen er ook wel weer heerlijke hapjes op tafel verschijnen, maar ik ben sterk en ga niets pakken.
Nu heb ik net mijn ontbijtje van warm water en het sap van een citroen op (hoe vond jij het Irma, is het nog gelukt vanmorgen?) en ga nu even naar het weerbericht kijken of het vandaag nog steeds zulk lekker weer voorspeld als het gisteren deed. Dan denk ik maar eens een dagje naar het Kristalbad ga. Spannend boek mee, factor 50, een paar appels en ik red me wel. Weet er hier trouwens iemand of er een goeie busverbinding is tussen Apeldoorn en het Kristalbad? Ik kon alleen maar een buslijn (2) vinden die bij Apenheul stopt. Zou het dan nog ver lopen naar het Kristalbad? Dit keer brengt Gerry me maar als hij eens een keertje niet kan dan zou ik eventueel met de bus kunnen gaan als er een goeie busverbinding is. Alle tips zijn welkom!

Nou, Gerry en Dopey zitten weer in de lappenmand; Bij Gerry "same old, same old" (ziet lijkbleek en is constant moe) en Dopey heeft last van de bijwerkingen van zijn nieuwe medicijn (diarree, maagklachten). Bij Gerry wordt er aan gewerkt, hij krijgt volgende week een maag- en darmscopie, kijken of het bloedverlies daar vandaar komt (hij heeft nu een Hb-gehalte van 5,9).

Bloedarmoede wil zeggen dat er te weinig rode bloedcellen in het bloed zitten of dat de rode bloedcellen te weinig hemoglobine bevatten. Hemoglobine (Hb) is een ijzerhoudend eiwit dat in de rode bloedcellen  aanwezig is en ervoor zorgt dat zuurstof uit de longen gebonden en vervoerd kan worden.
Is uw Hb-gehalte te laag, dan kan er niet genoeg zuurstof door de rode bloedcellen worden vervoerd. Bloedarmoede is geen op zichzelf staande ziekte maar zoals koorts eerder een alarmsignaal dat er iets aan de hand is.
Man:
• normale Hb-gehalte: 7,8 - 10,8
• bloed-armoede: lager dan 7,8 
Komt er niets uit de maag- en darmscopie dan moet hij misschien een beenmergpunctie ondergaan. Best wel heftig allemaal...

De klachten van Dopemans zouden als het goed is van voorbijgaande aard zijn. Hij krabt gelukkig al 90% minder dan voorheen en dat is ook al heel wat. Ik hoop zo dat de bijwerkingen weg gaan! Wat zou dat heerlijk zijn voor dat beesie; geen jeuk meer. Terwijl hij vorige week nog constant aan het krabben en bijten was zien we hem nu nog zelden krabben...
Nou, zo te zien wordt het lekker weer vandaag dus ik ga naar het Kristalbad! Later!

9.45 uur
Ik kreeg net een mailtje, dat het totaal vernieuwde Sauna Apeldoorn een actie heeft voor in augustus: de hele dag entree voor € 12,50. Daar kun je ook goed zwemmen & zonnen en als je je verveeld pak je gewoon even een lekkere sauna of ga je in de whirlpool. Sauna Apeldoorn, here I come!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten