zondag 24 augustus 2014

Dag 16 van het IBIO dieet
86,1: 600 gram afgevallen
10.00 uur
Gaat nog steeds goed. Moet nu ff Dopey uitlaten en eten geven en dan klaverjassen. Ik schrijf later wel weer wat meer!

12.00 uur
Zo, daar ben ik weer. Dopey is uitgelaten en heeft eten gehad en ik heb nog even tijd voordat ik weer naar klaverjassen moet. Dat begint om half twee uur en is tot half vijf uur. Één keer per maand is het op zondag en is het altijd erg gezellig. Het vaste clubje van de woensdagmiddag is er meestal en we spelen dan ongeveer drie potjes. Ze gaan met hapjes langs en je kunt als je wilt (ik niet dus) een glaasje wijn of een andere versnapering bestellen voor niet veel. Ik hou me meestal maar bij de koffie, thee of Rivella Light en eet dan een zelf meegebrachte appel. Ik ben helemaal verzot op klaverjassen, ik weet niet of jullie het ook kunnen maar het is de moeite waard om te leren. Ik heb wel computerprogrammaatjes om te leren klaverjassen maar eigenlijk moet je het gewoon doen, zo heb ik het ook geleerd.


Gisteren was trouwens een gezellige dag. We zijn nog naar Media Markt geweest, waar het overigens om 3 uur al loei druk was omdat Jantje Smit (yugh) om vier uur zijn CD zou signeren, maar hebben niets leuks gevonden. We keken naar een nieuw Dolce Gusto (koffiezetapparaat) omdat die van ons een beetje begint te lekken maar er waren nergens aanbiedingen. Meestal hebben ze zo drie keer per jaar een aanbieding van 50 euro retour en dat proberen we dan wel uit te zingen tot die tijd. Tot dan gewoon even een theedoek onder onze oude.

Ik ben trouwens blij dat het zo goed gaat met afvallen. Mensen zien het nu ook en ik krijg veel complimentjes. Ik ben er al achter dat veel water drinken of groene thee heel goed werkt. Daar let ik echt op en als ik dan een dag niet veel heb gedronken ben ik ook minder afgevallen. De laatste paar dagen voelde ik me niet zo lekker en had het ook heel moeilijk met het dieet. Ik heb best wel eens gesmokkeld die dagen. Vandaag dat ik ook zo verbaasd ben dat het zo goed gaat. Vanmorgen kon ik me weer niet inhouden en heb ik twee beschuitjes met boter en suiker gegeten. Lekker!!! Nu zit ik met een pot groene thee naast me om het schuldgevoel weg te drinken, hahaha!
Het dieet duurt trouwens nog t/m de 30e en die dag ga ik net met een vriendin naar de sauna (de Veluwse Bron in Emst, zo lekker!). Misschien dat ik het maar 1 dag minder doe want ik kan me niet voorstellen dat ze daar koolhydraat vrije producten hebben en ik heb ook geen zin om op een houtje te bijten. In bijna alles zit koolhydraten; sausjes, melkproducten, suiker is ook een grote boosdoener. Ja, dat wordt gewoon 1 dagje korter. En als ik dan ooit weer een 3e kuur neem doe ik die gewoon 1 dag langer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten