woensdag 13 augustus 2014

Dag 5 van het dieet 
91 kilo, anderhalve kilo aangekomen
6.30 uur
Ja, inderdaad: AANGEKOMEN!!!!! What the fuck, anderhalve kilo in één dag?!
En het was nog wel zo'n inspannende dag gisteren: 4 keer met Dopey gewandeld, Gerry in een rolstoel door het ziekenhuis gerold, boodschappen op de fiets gedaan, huishouden... Nahhh! Voor míjn doen best wel een inspannende dag! Èn vroeg wakker (eerst om 4.50 uur en daarna weer om 7.00 uur op) èn laat naar bed (om 2 uur pas in slaap gevallen). Krijg nou t**t*!

Ik heb me ook redelijk goed aan de voorschriften van IBIO gehouden, alleen het warme water met citroensap 's ochtends ben ik vergeten, ik heb wat meer Christal Clear gedronken (5 grote glazen i.p.v. 1) en een klein handje Japanse mix onder het klaverjassen. Misschien dat dat het is? Ik weet het niet hoor, we kijken wel waar het schip strandt. Vandaag weer met frisse moed verder. 

Het is ondertussen 6.45 uur en 'k ga zo maar eens mijn haar wassen, ik ben toch klaarwakker. Vandaag ga ik de slaapkamer een goeie beurt geven; er ligt zoveel kleding verstrooid dat je gaat denken dat je niet in een slaapkamer bent maar in het Himalaya gebergte. Ook moeten de bedden verschoond en dan verder even afnemen en stofzuigen. Vervolgens mag de wasmachine voor mij aan het werk en kan ik even boodschapjes doen. 

Ik had eigenlijk naar klaverjassen willen gaan maar Gerry heeft vanmiddag weer een afspraak in het ziekenhuis en Dopey heeft nog steeds last van de bijwerkingen van het nieuwe medicijn tegen zijn allergie. Dat moet hij met 2 uur tussenpozen tussen zijn maaltijden slikken en kan dan opeens darmkrampjes krijgen waardoor je hem beter gelijk kunt uitlaten. Dan poept hij ook waterdun dus je kan zo'n beesie niet alleen thuis laten, hij zou zich geen raad weten. Dus daar gaat mijn middagje klaverjassen. Maar ik heb het met liefde over voor hem, mijn schatje! Gisteren is hij de hele dag bij Gerry in de buurt gebleven, hij voelt het gewoon aan als er iets met iemand aan de hand is. Toen ik zo ziek was 5 jaar geleden was hij ook mijn steun en toeverlaat, lag ook altijd waar ik was. Naast het bed of lekker naast mij in bed (zie hier onder een foto van die tijd).
7.00 uur
Goed, bad loopt over, haar wassen, nu! Laterrrr!

13.00 uur
Zo, het eten achter de kiezen. Een gegrild tartaartje met ijsbergsla zonder dressing, bleugh! Raar om te eten terwijl je helemaal geen honger hebt. Vanmorgen netjes om elf uur een appel gegeten, ik denk, laat ik maar alles exact volgens de IBIO voorschriften doen, dan weet ik in ieder geval dat ik er alles aan heb gedaan om af te vallen. Dus geen grote glazen Crystal Clear meer, geen sausjes door de groente en geen Japanse borrelmix meer.


Ik ben ondertussen flink aan het opruimen en wassen, er liggen hele bergen voor de wasmachine te wachten om gewassen te worden en ondertussen kan ik mooi de slaapkamer aanpakken en daarna misschien wel de badkamer. Alles wordt wel één keer per week door de hulp schoongemaakt maar dan kan het nóg wel een flink rommeltje worden. Vooral al die make-up spulletjes e.d. liggen her en der verspreid door de slaapkamer en badkamer. Wel in dozen en zo maar alles ligt gewoon door elkaar en dan heb je op een gegeven moment het overzicht niet meer. Dus hup, hup, aan de slag van Cleef!
16.15 uur
Al lekker opgeschoten. Nog niet aan de slaapkamer en badkamer toegekomen maar dat gaat morgen gebeuren. De wasmachine draait hier overuren, Dopey is uitgelaten en de boodschapjes zijn binnen. Gerry ligt knock-out op bed bij te komen van het ziekenhuisbezoek vandaar dus dat ik nu dus niet in de slaapkamer en (aangrenzende) badkamer kan om op te ruimen. Maar me dunkt, ik heb vandaag wel genoeg gedaan, morgen weer een dag! Vanavond eten we andijvie met een stukje kipfilet, gebakken champignons en komkommersalade er bij. Ik kan niet zeggen dat ik echt honger heb dus ik hoop dat Gerry een beetje laat wil eten. Onder het eten kijken we altijd één of twee afleveringen van Doctor Who, die Engelse science fiction serie over een tijdreiziger. We hebben sinds kort Netflix en daar zenden ze goeie series en films uit. Je kan ze zelfs op je tablet op bed (of waar dan ook) kijken. Ik kijk nu al uit naar het einde van deze drukke dag dat ik lekker met de tablet het bed in kan duiken en hoop dat ik morgen weer wat ben afgevallen. Fingers crossed!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten