dinsdag 26 augustus 2014

Dag 18 van het IBIO dieet
85,7, een halve kilo afgevallen en eindelijk in de 85!!!
9.00 uur
Joepieieieieie! ben nu ff druk, later meer!

10.45 uur
Zo, Dopemans uitgelaten, eten gegeven en de keet een beetje opgeruimd voor als Edith vanmiddag komt schoonmaken. Vanavond helaas geen klaverjassen, buuf Co is met vakantie, saai hoor en het duurt wel 5 weken voordat we weer kunnen kaarten. Vanmiddag Edith een beetje helpen en boodschapjes doen. Ik heb gisteren een grote pan bouillon getrokken. 2 bakjes voor in de vriezer en van de rest maak ik dan een lekker soepie voor vanavond.
Het verbaasd me wel een klein beetje dat ik weer zoveel ben afgevallen. Gisterenavond had ik het n.l. ff niet meer; ik móest wat zoets hebben en geen suikervrij dropje of zo. Dus heb ik een halve liter Almhof 0% vet yoghurt met aardbeien van Gerry opgegeten. En lèkker dat het was!!! Maar goed, tòch nog afgevallen. Ik denk dat het fruitdagje van gisteren vandaag op herhaling gaat; de hele dag fruit en groene thee en dan vanavond het soepje. Ik wil zo graag op (of onder natuurlijk) de 85 kilo blijven en overdag gaat het me goed af, heb ik geen trek in wat lekkers. Ik eet dan groene zure appels (Granny Smiths) en rode grapefruits. Er is nog nooit zoveel gezondheid in huis geweest, hahaha! Fruit voor mij en noten en appels voor Gerry.
Als je zo lang (vanaf eind juni) op dieet bent loop je wel een stuk bewuster met je mandje/karretje door de supermarkt. Vroeger gooiden we alles waar we zin in hadden in de winkelwagen, nu kijken of het niet te veel calorieën bevat en of er geen gezonder alternatief voor is. Ook snaaien we minder en nemen we vaker een appel o.i.d.. Klinkt heel saai maar is niet zo. Er zijn zat lekkere alternatieven. Ook hebben we al maanden geen aardappels gegeten. Nu waren we daar al nooit zo gek op maar eigenlijk voegden we ze automatisch bij het warm eten toe. Nu maak ik een lekkere salade erbij of nemen we wat appelmoes erbij en missen we echt de aardappels niet. Maar goed, met vandaag erbij nog 4 dagen afzien voor mij en dan heerlijk met José naar de sauna. Daarna komt de stabilisatiefase voor mij:
Stabilisatiefase
De stabilisatiefase kun je in 2 gedeeltes zien.
- 1e fase (2 weken) 1 koolhydraat moment per dag toevoegen
- 2e fase (2 weken) 2 koolhydraat momenten per dag toevoegen
Wat zijn koolhydraten? Brood, aardappel, pasta & melk producten.
Belangrijk is er achter te komen met welk eetpatroon u op gewicht blijft. Voor de één betekent dat dat hij wel drie koolhydraat momenten kan nemen en de ander moet het helaas bij één koolhydraat moment per dag laten als blijkt dat men gaat aankomen
Als voorbeeld voor een voedzaam en evenwichtig eetpatroon volgen hierna wat tips:
Ontbijt:
Maak een keuze, maar bij voorkeur niet iedere dag dezelfde. Goed drinken is een goede start. Ook warm water met citroensap is een goede gewoonte. Het is tevens te adviseren een goede Multi Vitamine supplement te blijven gebruiken.
·      Diverse soorten fruit. Snij verschillende stukken fruit op uw bord. Pas op met fruit met veel suikers zoals druiven, banaan etc.
·      Yoghurt met lijnzaad en pruimen (indien u problemen met de stoelgang heeft)
·      Eén snee roggebrood of speltbrood met appelstroop.

Lunch:
·      Speltboterham met sla, komkommer en tomaat. doe nooit kaas of vlees op een boterham, dat kan het lichaam samen slecht verteren en zal dus vetten opslaan!
·      Speltboterham rauwkost, appelstroop, jam of hüttenkäse
·      Een bakje (150 gram) magere yoghurt (bij voorkeur rechtsdraaiende) Biogarde yoghurt of magere kwark. Kies voor een boterham óf yoghurt, nooit beide op dezelfde dag.

Diner:
Eet zo puur mogelijk dus zonder dikmakende sauzen en jus. Gebruik kruiden om uw gerecht op smaak te brengen. Mocht u toch 's avonds aardappelen of volkorenpasta eten, eet dan 's middags als lunch bijvoorbeeld een carpaccio met veel sla en rauwkost of zelfgemaakte soep maar dan 's middags geen koolhydraten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten