donderdag 17 juli 2014

17 juli
 
90,1 kilo, 4 ons afgevallen
4.20 uur
Valt me alles mee! Vandaag lekker volhouden; veel water drinken en wat meer aan  beweging doen. Ik kon nu even niet slapen, had honger (dat serum was wel handig hoor; je had totaal geen last van honger) en zit nu op een pakje van 5 kale Melba toastjes te knabbelen. Ik zal zo wel weer even proberen te slapen maar ik voel me klaarwakker.

Morgen/vandaag eigenlijk al, wordt een prachtige dag dan ga ik eindelijk mijn zwembad op het balkon op zetten. Gerry vindt het zonde dat ik het voor een paar dagen opzet maar wanneer kun je er in Nederland nu vanuit gaan dat het een week achter elkaar goed weer blijft? En het is al 17 juli en wie weet hoelang de zomer nog maar duurt? Dan heb ik in ieder geval een paar dagen kunnen genieten van het mooie weer want zonder verkoeling op het balkon in deze hitte is het bijna niet te doen. Dus ik doe het gewoon!!!
4.50 uur
Nou, 'k ben nog steeds klaarwakker en wil Gerry niet wakker houden met mijn gewoel dus misschien dat ik even ga Facebooken, een potje ga klaverjassen op www.spelpunt.nl of de krant lezen op internet. Het begint trouwens al een beetje licht aan het worden. CU L88!

5.30 uur
Ik ga maar eens kijken of ik Dromenland kan vinden, anders ben ik morgen geen peer waard.
7.35
Grrr, alweer wakker! Nou, nu duik ik er niet meer in hoor. Gerry ligt nog prinsheerlijk te slapen. Ik ga zo om 8.00 uur maar even naar de Dirk voor boodschapjes en naar Bakker Bart voor een lekker brood. Daarna gelijk even Dopemans uitlaten, nu is het nog lekker koel. Nu uitlaten heeft geen zin; meneer blieft uit te slapen. Als ik hem om 11 uur pas uit zou laten heeft 'ie dat liever dan wanneer hij nog lekker ligt uit te slapen. Soms wordt 'ie om 12 uur pas actief, hahaha! Maar als ik hem straks met een koekje lok dan komt 'ie wel mee; hij zou een moord doen voor een koekje.

Eten en een koekje krijgen is elke dag weer een groot feest voor hem, hij lijkt dan wel een Biafra hondje zo snel schokt hij alles naar binnen. Als we dat van tevoren hadden geweten hadden we hem Koekiemonster genoemd. Maar baknijd heeft 'ie totaal niet; je kunt zo je hand in zijn bak steken als hij aan het eten is of de bak wegpakken en dan net doen alsof jij ook een hapje neemt. Dan staat 'ie gewoon geduldig te wachten tot je klaar bent en hij weer door kan eten. Ook als we met ons bord op schoot zitten te eten (we hebben geen eettafel, bewuste keus) dan komt 'ie even langs en snuffelt 'ie voorzichtig aan de rand van het bord en gaat vervolgens naast Gerry op de bank liggen slapen. Het is een welopgevoede hond! 
Ook met uitlaten luistert hij perfect, ik heb 'm altijd loslopen. Alleen heeft 'ie een paar gekke dingen; als we langs een open deur lopen loopt meneer gewoon naar binnen, hij huppelt fanatiek vrolijk kwispelend op iedereen af om vriendjes te worden, (meestal moeten mensen daarom lachen omdat 'ie zo'n guitige uitdrukking op zijn kop heeft) en hij is helemaal gek op mensen met die oranje of gele hesjes aan. Die zijn n.l. niet bang om vies te worden en geven hem meestal dan ook alle aandacht waar 'ie dan weer heel erg van kan genieten. Zo heb ik een hoop mensen van de gemeente leren kennen. Bijna elke vuilnisman, stratenmaker, plantsoen werker etc. kennen Dopey dan ook al van naam en roepen hem al als je hem zien. Dan rent hij al kwispelend op zijn vrienden af en is zijn dag alweer goed, hahaha! Koekiemonster en zijn vrienden!
9.50 uur
Pfff, heb ík weer: sta ik in de lift, een beetje met mijn sleutels te spelen laat ik mijn fietssleutel precíes in de kier van de liftschacht vallen, dahaaaag sleutels!!! Dat werd dus lopend boodschappen doen. Is niet ver hoor, de Dirk is maar 2 straten verderop en ik ben blij met de beweging maar ik baalde flink van het verlies van mijn fietssleutel. Volgens mij heb ik ook geen reservesleutel meer. Straks maar even naar de huismeester om te vragen of hij op de één of andere manier kan helpen.

Vanavond eten we een lekkere witlofsalade met een balletje gehakt van extra mager rundvlees. De witlof salade zij we allebei gek op, is heel eenvoudig: Je snijdt de bovenste groene stukken van de lof in smalle reepjes, dan (halfvolle) slasaus van Calvé, 2 in stukjes gesneden rode paprika, een in stukjes gesneden appel en blokjes kaas erdoorheen. Garneer het met een gekookt eitje,, Hmmmm,, lekkel! Dat met een balletje gehakt en je hebt geen aardappels (lees koolhydraten) erbij nodig.

12.30 uur
Pfew, gelukkig heb ik de reservesleutel gevonden, ik kan weer fietsen! Nu eerst wat lunchen (milde magere Franse kwark) en dan het zwembad opzetten. Laters!
15.50 uur
Het zwembadje staat zoals je ziet, maar na een kwartier poedelen verdween de zon. Helaas, morgen weer nieuw kansen nieuwe prijzen. Dit is het uitzicht vanuit het badje: een mooie tuin vol met lavendel en andere prachtige bloemen (en een energiekastje van NUON). En je hoeft er niet eens voor te schoffelen. Het is onze gezamenlijke tuin en betalen een X bedrag voor het onderhoud. Luxe hè?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten