zondag 13 juli 2014

Dag 25 van het dieet
Een hele kilo afgevallen, nu op 89,9 kilo!!!
8.30 uur
Zie, het kan dus tòch; zo val je een paar dagen niet- of weinig af en zo is er een hele kilo af.
Oh boy, onder de 90 kilo, wie had dat ooit durven te denken??? Me so happy!

9.00 uur
Het wachten is op de dierenarts. Dopey heeft ons de hele nacht wakker gehouden omdat hij zo'n verschrikkelijke jeuk heeft. Hij heeft dit keer geen bulten maar hij blijft maar krabben, overal. Hij had al een plek op zijn neus kapot gekrabd en we willen het beestje niet verder zien lijden. Hopelijk heeft de dierenarts iets tegen de jeuk...

Vandaag hou ik trouwens een appeldagje, kijken of ik nog wat meer onder in de 80 kan komen. Morgen bruiloft van mijn beste vriendin en dan wil ik mijn nieuwe kleding aan.
11.00 uur
Ondertussen is de dierenarts langs geweest en heeft hem een injectie gegeven tegen de jeuk. Het werkt 6 dagen maar het duurt wel een halve dag voordat het begint te werken. Arm beesie, ik hoop dat het snel gaat werken! Hij ligt nu even rustig te slapen. Maar net  toen ik dat schreef begon hij weer fervent te krabben.
Gerry is na het dierenarts bezoek zijn bedje weer ingedoken. Ik hoop toch zo dat hij zich morgen, op de bruiloft, wat beter voelt! Anders moet ik even ander vervoer naar Brummen zien te regelen...

Ik heb vandaag dus geen ampullen met serum meer, de laatste 2 dagen van de kuur en in de stabilisatiefase moet ik het op eigen kracht doen. Not; bij de tuinen heb ik gisteren een pot met aminozuurtabletten gekocht waar precies hetzelfde in zit als in mijn ampullen (20 aminozuren). Ik ga ze wel slikken. Ze zijn niet schadelijk, puur natuur, en ze helpen wel tegen hongergevoel en nog meer. Hieronder kun je de werkzame krachten van de meest bekende aminozuren lezen:

1. Carnitine:



  • geeft je vetverbranding een boost en zorgt voor meer vetverlies
  • geeft je een fitter gevoel en meer energie
  • verbetert je uithoudingsvermogen
  • werkt positief op je spieren
Carnitine trekt vetzuren aan en geeft ze door aan de stofwisseling. Het resultaat: het lichaam breekt vet af.  Vanwege de vet verbrandende werking wordt deze stof ook voor gewichtsverlies gebruikt en als Fat Burner aangeduid.
2. Tyrosine
  • verhoogt je stofwisseling
  • helpt bij stress en depressie
3. Glutamine
Glutamine zorgt ervoor de vetopslag minder wordt. En het helpt bij het verlagen van lichaamsgewicht. Bewezen is dat glutamine innemen als je vette voeding  eet. De vetopslag minder wordt, omdat het vet aan zich bindt. Ook kan glutamine je verlangen naar suiker en alcohol verminderen.
4. Methionine
Methionine  is vet oplossend en zorgt dat het vet in de lever wordt geminimaliseerd.
5. Arginine
Arginine is betrokken bij veel stofwisselingsprocessen en belangrijk bij de behandeling van hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk.
6. Fenylalanine:
Fenylalanine zorgt ervoor dat je hongergevoel afneemt.
7.  Tryptophan
Trypohan zorgt er voor dat het lichaam minder behoefte krijgt aan koolhydraten.
Dusssss...

20.00 uur
Nou, het houdt niet over met Dopey, hij heeft nog steeds van die jeukaanvallen en is hartstikke onrustig. Hij wil steeds bij één van ons zijn en niet alleen ergens. We hebben Mourits de dierenarts maar weer gebeld maar er is nu niets wat we kunnen doen behalve hopen dat die injectie van vanmorgen begint te werken. Als het morgen nog zo erg is moeten we weer bellen, maar ja, wat kunnen ze dan doen??? Ik vind het toch zo zielig voor hem hè?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten