zaterdag 12 juli 2014

Dag 24 van het dieet
90,9 kilo, 1 ons afgevallen
6.30 uur
Jammer, ik had zo goed mijn best gedaan gisteren. Maar ik ben in ieder geval niet aangekomen en daar ben ik al tevreden mee. De resultaten fluctueren zo dat ik morgen zomaar weer een halve kilo kan zijn afgevallen. Èn het is nog vroeg en ik heb verstopping dus misschien dat ik wat later op de ochtend wel wat afgevallen. We zien het wel.

Gerry is trouwens gestopt met het dieet, het ging weer de verkeerde kant uit met zijn bloeddruk. Ik denk dat hij op té veel fronten aan het werk is, wennen aan het apneu apparaat, sporten, zijn medicijnen voor lage bloeddruk (waar 'ie nu mee is gestopt natuurlijk) Maar van afvallen en beter slapen krijg je ook een lagere bloeddruk. Dat wisten we niet maar dat vertelde de arts ons. Dit is wat de Hartstichting zegt over gewichtsverlies en lage bloeddruk:
Een daling van het lichaamsgewicht met één kilo leidt tot een daling van de bloeddruk van gemiddeld 1,6 mmHg systolisch en 1,3 mmHg diastolisch. Dat lijkt misschien weinig, maar vijf tot tien kilo afvallen, zorgt toch voor een flinke daling van de bloeddruk. De individuele reactie op het gewichtsverlies kan variëren, maar bij de meeste mensen leidt afvallen tot verlaging van de bloeddruk.
En dan te denken dat Gerry in korte tijd 9 kilo kwijt is geraakt.

Nu maar hopen dat 'ie snel opknapt, hij wil de bruiloft van onze vriendin ook niet missen natuurlijk! Ik vind het toch zo sneu voor Gerry dat 'ie moet stoppen. Hij heeft al zoveel tegenslagen gehad; zijn hartinfarct en het maanden niet lukken met het afstellen van de medicijnen, de bijwerkingen van de medicijnen, zijn slaapapneu waardoor 'ie nu moet slapen met een masker op, het moeten stoppen met roken en natuurlijk zijn psoriasis dat flink is uitgebreid door alle stress. en klagen, ho maar, dat doet 'ie niet. Dan ben ik ook wel weer trots op mijn mannetje, stoere appeltaart van mij! Wij hebben een eigen lied die als een rode draad door ons leven loopt, ""Perhaps Love" van John Denver en Placido Domingo ( is ook gespeeld op onze bruiloft en op de begrafenis van mijn vader) en daarin komt de volgende text voor: 
If I should live forever and all my dreams come true, my memory of love will be of you.
Dat is precies wat ik voor Gerry voel. Hij leest gelukkig mijn blog niet, anders zou 'ie het sentimentele onzin vinden, hahaha. 

8.00 uur
Goed, over tot de orde van de dag.
Het wordt nu wel weer moeilijker voor mij. Gisteren heeft Gerry pizza gegeten en het rook toch zoooo lekker. Maar ik was sterk! Misschien dat ik me vandaag maar eens verwen met een lekkere garnalencocktail voor tussen de middag en een tartaartje met sla voor vanavond, lekker! Op naar de Dirk!

15.30 uur
Eigenlijk niet veel te vertellen, ik heb een redelijk rustige dag gehad. Ben de stad in geweest naar De Tuinen waar ze een aminozuren preparaat verkopen die exact dezelfde werkstoffen heeft als de IBIO capsules en veel goedkoper zijn. Verder is het hier rustig; Dopey voelt zich niet zo lekker, heeft al 3 keer gespuugd, Gerry voelt zich weer een tikkie beter maar nog niet zo fit dat 'ie naar een bruiloft kan gaan maar we hebben nog 2 dagen dus er kunnen nog dingen veranderen. Ik ga zo weer Dopemans uitlaten, daarna met een boek op de bank, koken en weer met een boek op de bank. Hè bah, dat klinkt saai!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten