maandag 7 juli 2014

Dag 19 van het dieet
1 ons afgevallen
6.15 uur
Ach, alle beetjes helpen maar ik had wel meer verwacht. Omdat Gerry en ik allebei niet zo lekker waren gisterenmiddag hebben we n.l. geen avondeten gegeten. Ik ben alweer opgeknapt maar Gerry is er nog steeds beroerd aan toe; hij kan nog geen paar meter lopen of het wordt zwart voor zijn ogen en is hij helemaal bezweet, ik maak me er best wel een beetje zorgen om. Vanmorgen om 8.00 uur maar even naar de huisarts bellen.

Trouwens, mijn coach wilde mij niet vertellen wat er in de capsules met serum zat. Zijn antwoord op mijn mailtje was "Het geheim van de smid zul je nergens lezen". Maar, en degene die mij goed kennen weten dat, nu ben ik erg nieuwsgierig van aard en kan er niet tegen om met een kluitje in het riet te worden gestuurd, dus ik ben zelf even even op onderzoek uitgegaan. Ik kwam er achter dat er aminozuren in het serum zitten en volgens mij heb ik het geheim van de smid gevonden! Lees het volgende maar eens:

Nieuwtje: afvallen met Aminozuren is populair!

Een nieuwtje op het gebied van afvallen in 2013 is het afvallen met aminozuren.afvallen met aminozuren Koolhydraten, vet en calorieën zijn niet de enige factoren waar je naar zou moeten kijken als je wilt afvallen. Wist je dat? Het is bewezen dat Aminozuren kunnen helpen bij het kwijtraken van overgewicht. Aminozuren kunnen de sleutel zijn tot gezond afvallen. Het is bewezen dat er een verband is tussen afvallen en aminozuren. Heb je geprobeerd af te vallen? Afvallen met Aminozuren kan jou misschien ook helpen.

Wat zijn Aminozuren eigenlijk?

Aminozuren zijn de bouwstenen waaruit het lichaam bestaat. Er zijn veel aminozuren. Wij gaan het hebben over de aminozuren die we kunnen gebruiken om een paar kilootjes af te vallen.
  1. Carnitine
  2. Tyrosine
  3. Glutamine
  4. Methionine
  5. Arginine
  6. Fenylalanine
  7. Tryptophan
1. Carnitine:
  • geeft je vetverbranding een boost en zorgt voor meer vetverlies
  • geeft je een fitter gevoel en meer energie
  • verbetert je uithoudingsvermogen
  • werkt positief op je spieren
Carnitine trekt vetzuren aan en geeft ze door aan de stofwisseling. Het resultaat: het lichaam breekt vet af.  Vanwege de vet verbrandende werking wordt deze stof ook voor gewichtsverlies gebruikt en als Fat Burner aangeduid.
2. Tyrosine
  • verhoogt je stofwisseling
  • helpt bij stress en depressie
3. Glutamine
Glutamine zorgt ervoor de vetopslag minder wordt. En het helpt bij het verlagen van lichaamsgewicht. Bewezen is dat glutamine innemen als je vette voeding  eet. De vetopslag minder wordt, omdat het vet aan zich bindt. Ook kan glutamine je verlangen naar suiker en alcohol verminderen.
4. Methionine
Methionine  is vet oplossend en zorgt dat het vet in de lever wordt geminimaliseerd.
5. Arginine
Arginine is betrokken bij veel stofwisselingsprocessen en belangrijk bij de behandeling van hart- en vaatziekten en hoge bloeddruk.
6. Fenylalanine:
Fenylalanine zorgt ervoor dat je hongergevoel afneemt. In tegenstelling tot andere middelen dat de eetlust doet verminderen. Heeft Fenylalanine niet de bijwerking van depressies.
7.  Tryptophan
Trypohan zorgt er voor dat het lichaam minder behoefte krijgt aan koolhydraten.
Je kunt Aminozuren op het internet bestellen, maar ook kopen bij bijvoorbeeld: De Tuinen.
Dussssss.... (big smile)

8.05 uur
Nou, de dokter gebeld, of eigenlijk de assistente, het verhaal van hoe Gerry zich voelt voorgelegd en de huisarts komt vandaag even kijken. Gelukkig kwam ik er aardig snel door want de huisarts is net op vakantie geweest en dan is het altijd loei druk.
Wordt vervolgd...

10.20 uur
Even wat leukers... Ik pas weer in mijn favoriete jurk!!! Die heb ik na het kopen nog nooit aan durven te trekken maar nu zie ik er leuk in uit!!!
Let niet op het zooitje, dat is de ravage die Gerry zijn werkkamer noemt. Ik heb het opgegeven om het aan kant te houden, die man bewaart letterlijk alles, hahaha!

16.00 uur
De huisarts is geweest en de zwakte lag niet aan het dieet, hij heeft een hele lage bloeddruk. Hij moet nu stoppen met zijn bloeddruk verlagende medicijnen, dan moet het vanzelf wel weer goed komen. Voorlopig eet Gerry wel even normaal want slechts 500 calorieën kan ook nooit bevorderend zijn voor zijn zwakheid. Daar was de huisarts het ook wel mee eens. Nu maar één dag per keer bekijken of- en wanneer Gerry het dieet weer oppakt. 
Ik duik zo de keuken in om een lekkere tonijnsalade te maken, hieronder het recept, het is echt heerlijk:
2 blikjes tonijn op waterbasis in een kom los roeren. 1 rode paprika en 1/2 komkommer in kleine stukjes snijden en erdoorheen doen, 2 eetlepels mayo en 2 eetlepels kwark, wat peper & zout en naar smaak Worchestersaus erdoorheen mengen, even in de koelkast laten staan en smikkelsmakkel!
Voor mezelf laat ik de mayo en kwark achterwege i.v.m. het dieet en voor Gerry maak ik het originele recept en heb ik geroosterd brood van Bolletje met boter erop erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten