maandag 14 juli 2014

Dag 26, de laatste dag van het dieet
90 kilo, in totaal 8.7 kilo afgevallen!
7.00 uur
En toch geen geringe prestatie als ik het zo mag zeggen. van 98,7 kilo bij de start van het dieet naar 90 kilo op de laatste dag! Ik heb bijna niet gesmokkeld in die 26 dagen; 3 x een beetje whiskeysaus door de garnalencocktail en gisterenavond een beker halfvolle melk, daar had ik zooooo'n zin in! Maar verder heb ik me 26 dagen netjes aan de regels gehouden. Nu op naar de stabilisatiefase van 4 weken (eerst werd mij 6 weken verteld maar van IBIO mag het ook in 4 weken) en daarna nog 1 keer de kuur van 26 dagen en dan ben ik hopelijk op mijn 1e streefgewicht.: 81 kilo voor naar de plastisch chirurg te mogen gaan. Mijn 2e persoonlijke streefgewicht daarna is 75 kilo.

DAG 26

Morgen begint uw stabilisatiefase van vier tot zes weken. Stabilisatie is van essentieel belang omdat uw stofwisseling zich herstelt en weer terugkomt op een normaal verbrandingsniveau. Uw vetcellen zijn leeg dus als u nu veel koolhydraten en suikers eet, gaat dat niet goed. U moet eerst gefaseerd weer meer verschillende voedingsstoffen eten gedurende vier tot zes weken om te voorkomen dat u gaat jojoën.

Het is belangrijk om 's morgens te ontbijten met fruit (bij voorkeur zure appel, sinaasappel of grapefruit). Voordat u gaat ontbijten, eerst een glas lauw warm water drinken met een half vers uitgeperste citroen om de darmen optimaal te ondersteunen.


Aldus IBIO.

Vandaag is nog de laatste test voor mijn doorzettingsvermogen: de bruiloft van mijn vriendin. Geen gebakje of zoutjes voor mij. Alleen maar een glas water en een zelf meegebrachte appel voor mij. Als je kuur dan zo goed hebt doorlopen dan wil je hem ook goed afsluiten! Gelukkig ben ik niet zo gek op alcohol dus daar zal ik geen moeite mee hebben om het te laten staan. Maar gebakjes of taart, hmmmm!!! 

Helaas kunnen we niet de hele dag meemaken omdat Gerry naar het ziekenhuis moet voor het uitlezen, de uitgelezen informatie doornemen en het afstellen van zijn apneu apparaat. Dat is al een keer verzet door het ziekenhuis en is toen gepland op vandaag, het kon niet op een andere dag in de nabije toekomst en het is wel belangrijk. Jammer, ik had ze zo graag in het gemeentehuis elkaar het ja-woord willen zien zeggen. Maar goed, we hebben dan altijd de foto's nog.
  Owww, ik ben toch zo benieuwd hoe het bruidje er uit gaat zien!!!
We kennen elkaar al bijna 25 jaar en hebben lief en leed met elkaar meegemaakt: mijn ziekteperioden, waarvan het ergste was dat mijn borsten moesten worden geamputeerd en de darmkanker. Ik weet nog wel dat ik door een flinke ontsteking "plat" uit een operatie kwam, helemaal niet voorbereid daar op, en de eerste persoon die ik belde toen Gerry weer naar huis was was José. En aan haar kant hebben we ook veel meegemaakt. Leuke dingen (het zien opgroeien van de kids en samen lekker gek doen) en minder leuke dingen (haar scheiding en de moeilijke periode daarna). Dat alles maakt dat je best wel een sterke band krijgt.

Maar goed, over tot de orde van de dag. Dopey zo uitlaten, eten geven, het huis een beetje aan kant maken en vanmiddag dus naar het ziekenhuis met Gerry. Laterzzzzz!!!

16.00 uur
Nou, het ging goed in het ziekenhuis. Ze hebben Gerry's apneu apparaat uitgelezen en i.p.v. de 19 apneus die 'ie had voor hij het apparaat ging gebruiken had hij er met het masker nog maar 3,2 per uur. Dat is een normaal gemiddelde; elke doorsnee persoon heeft gemiddeld één tot vijf apneus per uur. We blijven het apparaat dus gebruiken. Gerry voelt zich er goed bij, hij wordt veel meer uitgerust wakker en ik heb geen last meer van zijn gesnurk, hihi.
Op het bovenstaand plaatje zie je hoe zo'n apneu masker zit. Best wel heftig hè? Maar het duurt bij iedereen toch wel zeker een maandje of zo voordat je je helemaal op je gemak voelt met zo'n ding op je neus en die straps om je hoofd. Ík vind het in ieder geval super cool van Gerry dat 'ie alles zo goed doet, klagen doet 'ie niet veel mijn mannetje!
Helaas voelt Gerry zich nu nog niet zo goed. Zijn bloeddruk is nog steeds te laag en elke inspanning is er één teveel voor hem. Hij had het zweet dan ook blank op het hoofd staan na de ziekenhuis afspraak en ligt nu dan ook weer op bed. Hij kan dus helaas niet mee naar de bruiloft; hij zet me daar om acht uur af en komt me om half één weer ophalen. Gelukkig ken ik daar zat mensen dus ik vermaak me wel, ik vind het echter zo sneu voor Gerry dat 'ie niet kan meegaan...

Goed, zo meteen ff lekker het bad in, haartjes wassen, benen scheren en de kleding uitzoeken met alle tierlantijntjes die daar bij horen. Dan nog 1 keer Dopey uitlaten en Assepoessie is klaar voor het bal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten