zondag 20 juli 2014

20 juli
90,3; weer 4 ons aangekomen
8.30 uur
Grrrrr, ik zit echt op de schommel!
Ik zit nu even in een dieetdipje, wilde vandaag een appeldag maken, zijn alle appels melig geworden. En een appeldag doe je met friszure appels, niet met melige appels. Nou ja, dan morgen maar. Oh ja, ik vertelde gisteren toch over de app "fatburner"? Het wordt nog mooier; er zit een functie op waarbij je de barcode van het product kunt scannen en hij komt met het juiste voedingsmiddel en dosering op je foon. Ik heb net bijvoorbeeld de koffiewafels van Cériéal gescand en je ziet gelijk hoeveel calorieën het per wafel is. IE DEE AAL!!! 

Ik wilde zo even Dopemans uitlaten maar die wil nog niet, hij ligt veel te lekker te snurken in zijn bench. Ik wil hem i.v.m. de warmte niet te laat uitlaten dus ik denk dat ik 'm zo maar even moet lokken met een koekje. Het wordt een broeierige dag volgens de berichten.


Vanochtend trekken vrij veel wolkenvelden over het land. Daarnaast valt hier en daar een regen- of onweersbui, maar op veel plaatsen is het droog en de zon kan zich ook even laten zien.

Vanmiddag leeft de buiigheid verder op en worden de buien ook intensiever. Er is kans op onweer, hagel, (zware) windstoten en lokale wateroverlast. Volg de waarschuwingen!
Bij dit alles wordt het broeierig warm met maxima van 24 graden aan zee tot 29 graden in het oosten. Bij voldoende zon zou het langs de oostgrens lokaal nog 30 graden kunnen worden.

En laten we nu net in het oosten zitten... Meestal kan ik er goed tegen maar vandaag heb ik even een off-day.
Eerst maar even Dopey uitlaten, later!

10.30 uur
Zo, dat was een heerlijke wandeling van een uur! We zijn langs de Grift gelopen zodat Dopemans lekker in het water kon spelen en toen weer terug. Het was nog redelijk koel dus ik dacht 'laat ik maar een flink eind met 'm gaan lopen, dan hoeft 'ie vandaag alleen nog maar kleine stukjes'. Nu ik rustig zit komt het zweet, zo meteen maar even lekker het bad in om het luie actieve zweet af te wassen. Ik voel me trouwens wel een stuk beter na zo'n wandeling in de betrekkelijke koelte!

Vandaag ik onze eerste eet verwendag. We hebben afgesproken om de hele week netjes te diëten maar dat we op zondag iets lekkers mogen als beloning. Een patatje, wat van de Chinees, shoarma of een pizza bestellen of zo. Ik denk dat ik ga voor een lekkele loempia van de chinees, hopelijk wil Gerry dan ook wat van de Chinees, anders pas ik me wel aan. Een patatje is ook lekker!

12.00 uur
Joepie!!!!! Ik heb meegedaan aan een wedstrijd waar je een fotoshoot kon winnen. Je moest vertellen waarom je de fotoshoot zo graag wilde winnen en ik heb gezegd dat ik een schat van een boxer heb die al bijna 9 is en dat ik nog graag een paar aandenkens van hem wilde hebben voor het geval ik 'm ooit zou moeten missen. Ik heb dus een fotoshoot van Dopey gewonnen!
Mijn allerliefste schatje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten