donderdag 3 juli 2014

Dag 15 van het dieet
92 kilo??? Dat is meer dan een hele kilo afgevallen!!!
3.30 uur
Ik heb 4 keer op de weegschaal gestaan om het te geloven maar het is toch echt zo. Zo kom je gisteren 3 ons aan en zo val je vandaag/vannacht een hele kilo af, ongelofelijk. Maar goed, eerst maar weer even kijken of ik nog wat kan slapen en of ik later op de ochtend hetzelfde resultaat heb. Het zou toch mooi zijn, nietwaar?!

6.40 uur
Nog steeds op 92 kilo, joepie!!! Zo even Dopey uitlaten, boodschapjes doen voor vandaag en dan ga ik het vieren door lekker te genieten op het balkon met mijn buitendouche. Vandaag staat er het volgende op het menu: tussen de middag een omelet van 4 eiwitten en 2 eierdooiers met champignons, ui & paprika en een salade er bij en vanavond een lekkere tonijnsalade van 200 gram tonijn uit blik met kleine blokjes komkommer en rode paprika, wat Worchestersaus en een eetlepel slasaus erdoor. Jummie!

9.15 uur
Zo, de booodschapjes zijn binnen, Dopey is uitgelaten en nu ga ik proberen om zelf ketchup te maken naar een recept van de IBIO kok. Lekker bij de ommelet.

11.15 uur
Jummie, zelfgemaakte ketchup is heerlijk, èn gezond natuurlijk! Het is zo lekker dat ik hier het recept voor jullie ga plaatsen; probeer het eens, het is de moeite waard! Ook lekker om als dipsaus te gebruiken:

4 rijpe tomaten
2 sjalotje gesnipperd
1 tl paprikapoeder
4 eetlepels appelsap
2 eetlepel appelazijn
Wat zout en peper

Bak het uitje in een Tefalpan aan te bakken.

Voeg het paprikapoeder toe en meteen daarna de in stukken gehakte tomaten.

Dan de azijn, het sap en wat zout en peper.

Kook dit in tot de tomaten gaar zijn.

Pureer de ketchup en zeef ze door een grove zeef


Smikkel smakelijk! 


Maare.... waar blijft die zon nou? Ik zie alleen nog maar wolken. ik voel me dan wel in de wolken maar dat betekent niet dat ze mijn zonnetje moeten tegenhouden!!!

14.00 uur
Daar issie!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten