woensdag 2 juli 2014

Dag 14 van het dieet
93,3, dus 3 ons AANGEKOMEN!!!
6.00 uur
Jemig de pemig, dat is balen! Ik heb alles gedaan wat ik moest doen; veel water drinken en geen koolhydraten, ik snap er niets van. Nu stond er wel on een boekje dat vrouwen meer kunnen fluctueren in gewicht omdat ze eerder vocht vast houden dan mannen. Eigenlijk had ik in het begin van het dieet met een meetlint mijn omvang moeten meten want mijn maag, buik en bovenarmen zijn volgens mij wel minder dik geworden. Een vriendin heeft het mij nog gezegd maar het is er helemaal bij in geschoten. Maar goed, vandaag maar weer dapper verder diëten.
Gisterenavond was het gezellig bij het klaverjassen, ik heb 1 van de 3 potjes gewonnen ènnnnn, kon alle heerlijkheden die op de tafel stonden weerstaan. het was wel moeilijk want ook al had ik geen honger, het zag het er allemaal heel erg lekker uit; toastjes met lekkere salades, een heerlijk Frans kaasje en eieren. Ik heb een half eitje genomen. Dat mag ik ook tijdens het warm eten en er zat geen saus op dus ik ging er vanuit dat dat geen kwaad kon. Verder heb ik het netjes bij de selderie, koud water en een paar kerstomaatjes gehouden. Het lijkt trouwens wel op dat als ik laat naar bed ga minder gewicht verlies dan wanneer ik er op mijn eigen tijdstip (zo tussen zes en negen) in duik. Moet ik toch eens in de gaten houden!
Verder heb ik vandaag weer een rustig dagje in de planning. Omdat Gerry tussen de middag thuis eet kan ik niet op tijd komen voor het klaverjassen bij Ontmoet & Co maar het wordt mooi weer dus ik denk dat ik zo maar eens begin om een lekkere lange wandeling met Dopey te gaan maken, misschien het badje (nou ja, badJE, zeg maar gerust bad) op het balkon ga opzetten en de hele dag ga spatten in bad. Ik heb nog een stapel tijdschriften dus ik zal me niet vervelen.
11.30 uur
Nou, de ochtend is voorbij gevlogen. Eerst Dopey uitgelaten en daarna een vriendin (van The London Girls) op de koffie gehad, gezellig bijgekletst en nu is het alweer tijd om achter het aanrecht te gaan staan. Dit keer spruitjes met een kalfsschnitzel. Met prutje natuurlijk!

14.30
Net een hartstikke leuke middag gehad met Dopemans in de stad. Hij had echt ff zin om er uit te gaan, was hartstikke fit voor zijn doen dus heb ik 'm gezellig mee de stad ingenomen. Hij vond de Oranjerie een beetje eng maar hij ging zomaar mee de roltrap op (na een zetje van mij, hihi). Verder werd hij natuurlijk weer bewonderd en aangehaald; hij kreeg zelfs een koekje van iemand! Hij vond het prachtig, En zijn middag was helemaal goed toen ik een klein hoorntje met softijs voor hem kocht en hij dat op het pleintje voor de oranjerie op mocht eten. Mensen moesten er om lachen en er bleef zelfs iemand staan om te kijken hoe tevreden hij van zijn ijsje smikkelde. Ik was sterk en heb geen ijsje genomen. Maar ik heb nog wel een hele mooie theepot van Bodum gescoord en de uitverkoop en mijn dag was ook weer goed! 
Nu even het balkonnetje op met een tijdschrift en een lekker kopje thee uit mijn nieuwe theepot!

18.45
Ben aan het koken; worteltjes, een prutje van champignons, prei, uien en paprika en kabeljauwfilet, maar de vis die stinkt! Ik denk ècht niet dat Gerry dat gaat eten. Het hoort wel zo te ruiken maar dit is voor het eerst dat ik kabeljauwfilet bak, nu weet ik waarom. Gerry voelt zich al niet zo lekker, hij ligt dan ook even op bed. Worteltjes is ook niet zijn favoriete groente, ik hoop dat hij toch een beetje wil eten zo. Zucht...

19.30 uur
Gerry heeft zijn stuk vis helemaal opgegeten! 
Nog meer goed nieuws; vanmiddag heb ik mijn badpak aangetrokken en ik had er duidelijk een beter figuur in dan dat ik anderhalve maand geleden op onze vakantie in Denemarken had! Het was vanmiddag zo lekker en ik wilde even wat zonnen op mijn balkonnetje en het begìnt ergens op te lijken!!! Ook gaf het wel een lekker vakantie gevoel om in je badpak rond te lopen, hahaha! 
Voor morgen hebben we een geïmproviseerde douche op het balkon gemaakt; het is te kort mooi weer om er het hele buitenbad voor te vullen en zo heb ik morgen tòch lekker wat afkoeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten