dinsdag 15 juli 2014

Dinsdag 15 juli
89.7 kilo, 3 ons afgevallen
7.00 uur
Wordt vervolgd, eerst even proberen om nog wat uit te slapen...

9.00 uur
Wat een heerlijk feestje was het gisteren, lekker weer, leuke mensen, gezellig zaaltje, goeie bediening, heerlijke jaren 60/70 muziek en lekkere hapjes. Ja, lekkere hapjes! Ik had met Gerry en mezelf afgesproken om lekker te genieten en gewoon wat van de hapjes te nemen. Nu is dat íets uit de hand gelopen: 2 bonbons, 1 bitterbal, 2 mini frikandelletjes, 2 mini kaassoufflés, een broodje kaas en een broodje ham. Oh ja, en 3 biertjes die volgens de man die naast me zat alcoholvrij waren maar dat bleken ze achteraf dus niet te zijn. Bij het 3e biertje zei ik tegen de serveerster "lekker alcoholvrij bier is dit" maar toen bleek er gewoon alcohol in te zitten, duh! De bruid en bruidegom zagen er prachtig uit, vooral de jurk van het bruidje was beeldschoon.
Het was wel een latertje voor mij want ik lag pas om half 3 in bed. Gelukkig had ik overdag een dutje gedaan dus ik voelde me wel lekker fit. Nu is het voor mij "the morning after" en voel me brak. Ben niet gewend meer om zoveel te eten, hahaha! Vandaag maar weer rustig aan. Vandaag zit ik in de stabiliteitsfase en mag 1 koolhydraat moment per dag. Die heb ik al op; al dagen stond er een pak vlaflip in de koelkast die heel hard mijn naam riep, dus vanmorgen heb ik daar maar lekker een kopje van genomen. Voor de rest van de dag maar weer aan de appels, vooral na gisterenavond.

Gerry voelt zich vandaag weer belabberd. Zwak, duizelig, buikpijn en diarree. Hij kan wel op de wc blijven zitten. Weer zo sneu want hij had vandaag een belangrijke vergadering en daar kan 'ie dus helaas niet bij zijn. Het is niet iets om vrolijk van te worden. Ik hoop niet dat hij depressief wordt, hij is zo somber en terneergeslagen de laatste tijd. Maar aan de andere kant is Gerry een sterke man en absoluut niet het type om depressief te worden. Ik zal hem maar eens extra in de watten leggen. 
Zo, nu eerst even Dopey eten geven & uitlaten, boodschapjes doen en het huis een beetje aan kant maken zodat de hulp die vanmiddag komt overal bij kan, hihi! Laterrrr!

11.30 uur
Boodschapjes zijn binnen en nu weer even achter de computer. Ik ga de eerste paar dagen van de stabilisatiefase kijken wat melkproducten doen met mij. Vanmorgen dus vlaflip gegeten (fout Van Cleef, zitten veel te veel suikers in) en voor morgen heb ik magere Franse kwark gehaald. 
Gerry ligt trouwens nog steeds op bed. Het dinsdagavond klaverjasclubje zou eerst bij mij zijn maar ik heb maar even met buuf Co geruild zodat Gerry in alle rust in huis kan rondbanjeren. Goed, nu aan het opruimen!

15.50
Nou, de keet ziet er weer netjes uit, straks als Edith (de hulp) weg is ga ik denk ik eerst even een middagdutje doen, ben bekaf! Gisteren om half drie het bed ingedoken en vanmorgen al vroeg er uit. Ik wil een beetje fit zijn voor ons klaverjasclubje van vanavond. Als ik Dopey mee naar bed lok en hij lekker tegen me aan komt liggen ben ik zo vertrokken. Vindt 'ie zelf ook heerlijk, samen zo'n middagdutje.
18.15 uur
Dat was even lekker rusten met z'n drietjes op bed. Dopey in het midden en snurken maar! De huisarts had eerder op de middag teruggebeld en het is gebleken dat Gerry een hb heeft van 5,1, da's laag. Over een weekje weer bloed laten prikken en als het dan nog steeds zo laag is moet 'ie naar de internist. Nu op naar ons wekelijkse klaverjas avondje, gezellie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten